Kort om skolen

Kroggårdsskolen er en lidt over 60 år gammel kommunal folkeskole i det nordlige Odense, som vedholdende søger balancen mellem tradition og nytænkning.

Læringsmiljøet på skolen er præget af glade og trygge børn, som aktivt deltager i de forpligtende fællesskaber, de alle er en del af.

Læringsmiljøet kendetegnes også ved læringsaktiviteter, der tilgodeser forskellige måder at lære på og med en passende balance mellem udfordringer og faglig succes.

På Kroggårdsskolen skal børnene udvikle deres identitet, samt deres faglige og sociale kompetencer, så de bliver livsduelige, aktive og kreative mennesker.

I hverdagen sker det gennem et konstant fokus på at styrke børnenes mod, nysgerrighed, medmenneskelighed og vedholdenhed.

Kort fortalt er Kroggårdsskolen en skole, hvor børnene er en del af både store og små fællesskaber.