Teknologi

Målet er, at eleverne på Kroggårdsskolen får en forståelse for det digitale univers og de muligheder og begrænsninger det digitale liv rummer. Skolen har et Makerspace og et Tech lab.

På Kroggårdsskolen stifter eleverne bl.a. bekendtskab med KUBO, Micro:bits, 3D-printer, Lego spike, droner og meget mere, som en naturlig del af arbejdet med elevernes teknologiforståelse, men også fordi teknologierne bruges i understøttelse af den daglige undervisning og elevernes læring.

Eleverne deltager også i forskellige projekter med fokus på de digitale teknologier. Formålet hermed er, at eleverne lærer, hvordan de arbejder med innovation, og gøre dem klar til at agere i den digitale verden. De får teknologierne mellem hænderne og kan, sammen med de andre i klassen, lære at knække koden til sproget bag teknologierne.